Automobilul german, unul dintre starurile celei de-a 80-a ediţii a Salonului Auto de la Geneva de luna viitoare, va concura modelele cochete Mini, Fiat 500 şi Citroen DS3. Sursa: Audi
Audi a intrat ieri în clubul producătorilor de modele mici, dar scum pe, odată cu prezentarea noului A1, la finele unei campanii de marketing, care a făcut apel la vedete din lumea muzicii – Justin Timberlake – nume legendare din istoria fotbalului – Bayern Munchen – şi declaraţii dintre cele mai pompoase.
Cu nici trei ani în urmă, Mini era singurul producător auto care oferea un model suficient de mic, prezentabil, scump şi cu multiple posibilităţi de personalizare pentru a fi pe placul unui tot mai numeros segment de clienţi suficient de bogaţi, snobi şi atenţi la detalii.
Între timp, Fiat a relansat cu un succes inimaginabil seducătorul şi (acum) deloc ieftinul Cinquecento, iar Citroen şi-a reconsiderat atitudinea odată cu dezvelirea mignonului DS3, primul model dintr-o gamă ”aproape premium” imaginată de constructorul francez.
Audi A1 va fi etalat pentru prima oară în public cu prilejul Salonului Auto de la Geneva de luna viitoare. Debutul comercial este prevăzut pentru a doua jumătate a acestui an. Gama de preţuri urmează a fi comunicată. Având în vedere declaraţia lipsită de modestie a constructorului, ”A1 este singurul automobil premium de clasă mică”, nu este greu de intuit că Audi se va poziţiona chiar peste Mini, actualmente cel mai scump produs din acest segment – 15.934 de euro cu TVA, în România, pentru versiunea Mini One (75 CP).
Intenţia Audi de a construi un model premium de mici dimensiuni a fost anunţată de conceptul Metroproject, prezentat în 2007. În mod excepţional, A1 şi-a însuşit atât silueta, cât şi cele mai importante detalii de design ale showcarului.
Trei uşi, ci