Martin Essl (foto stanga), presedintele CA BauMax AG si Alexander Frech (foto dreapta), director general BauMax Romania Formatul de magazin si preturile sunt principalele "arme" pe care austriecii de la BauMax vor sa le foloseasca pentru a depasi cele mai puternice firme de pe piata de bricolaj din Romania, Praktiker si Dedeman, a spus pentru DailyBusiness.ro Alexander Frech, directorul general al retelei din Romania.
"Principalii nostri concurenti sunt Praktiker si Dedeman, care au avantajul ca se afla pe piata dinaintea noastra", a mentionat Frech.
El a precizat ca obiectivul fiecarui magazin BauMax din Romania este de a genera o cifra de afaceri mai mare decat cea obtinuta de unitatile concurentilor din zona.
In acest sens, Baumax este avantajat de formatul de magazin mai mare decat cel al liderului german Praktiker, considera Frech.
Formatul este un atu si in fata altor competitori, potrivit directorului general al BauMax Romania. "Hornbach are un format mai mare decat noi si din aceasta cauza, nu poate intra in orase mai mici", a explicat Frech.
In ceea ce priveste celalalt competitor principal, Dedeman, directorul general al BauMax Romania a mentionat ca avantaj caracterul international al retailerului austriac.
"Dedeman are o putere mica de cumparare in raport cu noi, care achizitionam produse ca grup, la preturi mai mici", a mai spus Frech.
El a afirmat ca in ciuda scaderii de 6% a vanzarilor pe acelasi numar de magazine (like for like) din ultimul trimestru al anului trecut, BauMax a castigat cota de piata in Romania, de la 8% in 2008 la circa 10-11% in 2009.
BauMax vrea sa devina lider pe piata locala de profil in urmatorii 5 ani, atat in ceea ce priveste vanzarile cat si la nivel de notorietate, in functie de cat de repede se va misca si concurenta, au declarat joi oficiali