Problema performanţei realizate de învăţământul din România priveşte întreaga societate românească, fără excepţie. Ea reprezintă un punct de interes pentru profesori, pentru actualii şi viitorii studenţi, pentru angajatori şi pentru tot ceea ce înseamnă factor de dezvoltare într-o societate. capital.ro a lansat o dezbatere privind performanţa învăţământului din România în care a pus faţă în faţă un trainer, un profesor universitar şi un expert în resurse umane
Problema performanţei realizate de învăţământul din România priveşte întreaga societate românească, fără excepţie. Ea reprezintă un punct de interes pentru profesori, pentru actualii şi viitorii studenţi, pentru angajatori şi pentru tot ceea ce înseamnă factor de dezvoltare într-o societate. capital.ro a lansat o dezbatere privind performanţa învăţământului din România în care a pus faţă în faţă un trainer, un profesor universitar şi un expert în resurse umane.
Scurtă privire asupra educaţiei din România
Pentru un expert în HR, ineficienţa educaţiei este redată de ruperea dintre teorie şi practică: „Tinerii absolvenţi ajung în cadrul companiilor cu un bagaj teoretic solid. Lipsa unei pregătiri practice în timpul facultăţii atrage un sistem de învăţământ greoi, cantităţi uriaşe de teorie pe care unii studenţi nu o pun în practică niciodată”, afirmă Cornelia Brătulescu, HR analyst.
„Prin natura profesiei, atât în activitatea de consultanţă, cât şi în aceea de training, întâlnesc şi discut cu mii de oameni, mare parte dintre ei proaspăt absolvenţi de învăţămant universitar şi post. 70-80% dintre interlocutorii mei nu sunt în stare să susţină o discuţie argumentată. Pe niciun subiect. Şi nu mă refer aici la dezbateri savante despre romantismul german – ci la chestiuni strâns legate de direcţia pe care o ia viaţa profesională a fiecaruia, de rolul şi puterea de a misca lucrurile pe care f