Pentru 67% din debitori, firmele de recuperare de creanţe nu au date valide pentru a-i contacta. „Bună ziua, când vă plătiţi datoriile?“ Aşa sună apelul unei firme de recuperare de creanţe, însă, de multe ori, la celălalt capăt al firului nu răspunde nimeni.
Tot mai mulţi români au ajuns în imposibilitatea de a-şi mai plăti ratele la creditele bancare, dar şi facturile la curent, apă, gaze şi telefon. Restanţele la credite contractate de populaţie s-au majorat de aproape trei ori în ultimul an, până la 672 de milioane de euro, iar facturile neachitate la utilităţi cresc exponenţial.
Citiţi şi:
EXCLUSIV: Cum să furi statul cu alocaţia pentru copii
Peste 20% din firmele şi populaţia cu credite de peste 20.000 de lei au restanţe
Băncile şi furnizorii au apelat, în disperare de cauză, la firmele de recuperare creanţe, dar nici acestea nu reuşesc să dea de urma datornicilor. Şi asta pentru că 67% din datele deţinute de recuperatori nu sunt corecte.
De exemplu, multe dintre numerele de telefon ale restanţierilor sunt fie invalide, fie realocate. În această situaţie, tot ce mai pot face companiile de recuperare este să trimită notificări de plată la adresa din contractul debitorului şi, în ultima instanţă, să recurgă la vizite la domiciliul clientului.
De multe ori însă nu reuşesc să mai recupereze ceva. „Rata de recuperare a datoriilor este tot mai mică. De exemplu, pentru facturile de telefonie, aceasta a scăzut de la 14% în 2008 la jumătate în 2009", arată Alexandra Rusen, coordonatorul Departamentului de Colectare Persoane Fizice, din cadrul Coface România.
În acelaşi timp, valoarea datoriilor pe acest segment s-a triplat, de la 7,2 milioane de euro în 2008 la peste 23 de milioane de euro anul trecut.
Clienţii Romtelecom,pe lista recuperatorilor
Pe lista recuperatorilor de creanţe se numără şi clienţii Romteleco