Feţele palide ale colegilor ursuzi, computerele neperformante şi bârfele sunt cele mai sâcâitoare lucruri întâlnite la locul de muncă. Nivelul stresului cumulat într-o zi de muncă atinge cote maxime atunci când colegii sau şefii folosesc expresii corporatiste.
Angajaţii care fac muncă de birou se indispun cel mai tare atunci când au prin preajmă colegi morocănoşi. Cel puţin asta au indicat 37% din cei 1.836 de participanţi la un sondaj de opinie realizat de compania Opinium şi citat de publicaţia „New York Daily News". Pe locul doi în topul lucrurilor enervante de la birou s-au situat computerele a căror viteză de lucru este îngrozitor de mică - 36% din respondenţi indicân-du-le ca fiind motivul stresului lor cotidian.
Bârfa şi discuţiile răutăcioase îi agasează pe 19% din participanţii la acest sondaj. Expresiile corporatiste şi persoanele care vorbesc tare la telefon îi scot din sărite pe 18% din respondenţi, acestea ocupând locul patru şi cinci în topul realizat de Opinium.
Prea multă curăţenie, prea puţin obraz
Excesul de măsuri de igienă şi de securitate îi enervează pe 16% din angajaţi. La fel de supărătoare sunt şi toaletele murdare sau persoanele care întârzie ori nu mai ajung deloc la întâlnirile stabilite - aceste lucruri fiind cotate cu 16% din voturile respondenţilor şi ocupând poziţiile 6 - 8 în acest clasament. Următoarele două locuri au fost acordate persoanelor care nu fac curăţenie după ce folosesc bucătăria de serviciu, precum şi aerului condiţionat care este când prea rece, când prea cald. Ultimele două criterii au strâns fiecare 15% din voturile participanţilor la sondaj.
Studiul arată şi care sunt cele mai iritante expresii auzite la birou. Astfel, 21% din angajaţi consideră că cea mai neinspirată formulare este „gândeşte în afara şablonului". În jargon, expresia se poate traduce şi prin „chiar nu puteţi să veniţi cu