Vorbitul la telefon şi cititul de panouri publicitare, ziare sau cărţi ocupă mare parte din timpul pe care românii îl alocă zilnic deplasărilor, potrivit unui studiu Omnibus realizat de GfK România în luna ianuarie.
Cei mai mulţi îşi „omoară" timpul stând de vorbă cu oamenii din jur (71%) sau la telefonul mobil (52%). Un sfert dintre români, în special cei cu educaţie medie şi superioară, citesc informaţiile de pe panourile publicitate, 19% citesc ziarele pe care le-au cumpărat şi 11%, publicaţiile pe care le-au primit gratuit.
În deplasările zilnice, 12% dintre români citesc cărţi, chiar mai mulţi în Bucureşti şi alte oraşe cu peste 200.000 de locuitori.
Tinerii au alte preferinţe. Jumătate dintre cei cu vârste între 15 şi 19 ani şi o treime dintre persoanele între 20 şi 25 de ani ascultă muzică pe drum, pe telefon sau mp3 player. Mai puţini preferă posturile de radio, jocurile sau vizionarea de videoclipuri şi filme pe dispozitive portabile.
Studiul arată şi că doar un sfert dintre români petrece pe drum în fiecare zi mai mult de o oră: aproape 50% călătoresc zilnic între 10 minute şi o oră, pe jos (47%), cu mijloacele de transport în comun (21%) sau cu maşina (19%).