Dacia incheie al cincilea an consecutiv pe profit si depaseste la randament producatori precum Fiat sau PSA, companii cu vanzari anuale de 50 de miliarde de euro, dar care au raportat pierderi anul trecut.
Dacia a incheiat 2009 cu un rezultat de 54 de milioane de euro, potrivit datelor prezentate in raportul de fuziune prin absorbtie cu filiala Auto Chassis International, sub profitul de 60,2 milioane de euro din anul anterior, in mare parte datorita devalorizarii monedei nationale in raport cu moneda europeana.
Reprezentantii Dacia nu au confirmat rezultatul net al anului trecut, mentionand ca este o cifra neauditata si nevalidata inca de consiliul de administratie.
"Documentul se refera la un proiect de fuziune. Aceste informatii nu au fost auditate si nu au fost aprobate de catre Adunarea Generala a Actionarilor. Raportul final va fi modificat/aprobat de catre AGA, in care se va decide fuziune, in primavara", a declarat Liviu Ion, directorul executiv de comunicare al Groupe Renault Roumanie.
In lei, Automobile Dacia a avut un profit de 230,2 de milioane de lei, cu 3,6% mai mult fata de 2008. Cresterea se datoreaza aprecierii productiei si a exporturilor Automobile Dacia in cursul anului trecut, un an care a lovit puternic in industria auto mondiala.
Producatori mondiali precum Fiat sau Peugeot-Citroën, care au produs 2,1 milioane si respectiv 3,1 milioane de automobile in cursul anului trecut, au raportat pierderi care ajung la 1 - 2% din cifra de afaceri. Grupul Fiat a inregistrat anul trecut o pierdere de 848 de milioane de euro in conditiile in care cifra de afaceri a ajuns la 50,1 miliarde de euro. Si grupul PSA a raportat pierderi de 1,16 miliarde de euro la o cifra de afaceri de 48,4 miliarde de euro.
Industria auto a inregistrat un recul important al vanzarilor in 2009 ca efect al recesiunii. In Europa programe "Rab