Consiliul Român al Publicităţii a hotărât că spotul TV şi radio al campaniei lansate de Cancan contravine Codului de Practică în Publicitate. După sesizarea făcută de Adevărul Holding, consiliul a decis că reclamele ce promovează concursul „Cancan“ induc publicul în eroare prin omiterea anumitor informaţii.
Campania mincinoasă a ziarului „Cancan" a fost discutată la începutul acestei săptămâni de Consiliul Român al Publicităţii (RAC), după sesizarea făcută de Adevărul Holding. Reclamele în cauză prezintă extrem de vag regulamentul concursului, cititorul neştiind că şansa de a primi marele premiu este de doar 0,8%.
RAC a emis un răspuns prin care spune că omiterea precizărilor privind perioada până la care se va desfăşura concursul şi modul în care cei interesaţi pot afla regulamentul sau detaliile „contravine Codului de Practică în Publicitate".
Campania încalcă articolul potrivit căruia publicitatea promoţională (concursuri sau oferte speciale) „trebuie să aducă la cunoştinţă publicului, în mod clar şi accesibil, condiţiile de participare şi data de expirare a promoţiei, iar în cazul concursurilor să indice condiţiile de acordare a premiilor".
Adevărul Holding a înaintat o sesizare şi către Consiliul Naţional al Audiovizualului, iar campania urmează să fie discutată într-una dintre şedinţele viitoare.
Reclame mincinoase
Spotul TV, în care o voce abia inteligibilă anunţă concursul, spune că cititorul are „megaşansa de a câştiga premiul de un milion de euro", fără să explice însă în ce constă această „megaşansă". Dintre câştigătorii premiilor din talon (cu valori între 100 şi 5.000 de euro) va fi desemnat, prin tragere la sorţi, finalistul concursului.
„Norocosul" va fi pus să aleagă unul dintre cele 125 de plicuri. Un singur plic conţine fabuloasa sumă, celelalte având câte 10.000 de euro. Probabilitatea ca marele pot of