Într-un moment în care ştirile despre disponibilizări se ţin lanţ, la Timişoara şi în Bucureşti sunt recrutaţi sute de specialişti în tehnologia informaţiei. Alcatel-Lucent a inaugurat, zilele trecute, la Timişoara, un centru de administrare şi monitorizare a reţelelor de telecomunicaţii din EMEA (Europa, Orientul-Mijlociu şi Africa). Până la sfârşitul anului, se preconizează că în acest centru vor lucra 300 de angajaţi, faţă de 180 acum. Compania are doar pat
Într-un moment în care ştirile despre disponibilizări se ţin lanţ, la Timişoara şi în Bucureşti sunt recrutaţi sute de specialişti în tehnologia informaţiei.
Alcatel-Lucent a inaugurat, zilele trecute, la Timişoara, un centru de administrare şi monitorizare a reţelelor de telecomunicaţii din EMEA (Europa, Orientul-Mijlociu şi Africa). Până la sfârşitul anului, se preconizează că în acest centru vor lucra 300 de angajaţi, faţă de 180 acum. Compania are doar patru astfel de centre la nivel mondial: unul în Polonia, care deserveşte tot zona EMEA, şi câte unul în SUA şi India, deservind continentul american, respectiv Asia. Concret, timişorenii monitorizează buna funcţionare a reţelelor şi coordonează echipele de intervenţii din teren în 26 de ţări.
Această activitate este, în majoritatea cazurilor, una internă, realizată de fiecare operator în parte pentru propria sa reţea, tendinţa de externalizare fiind recent apărută, mai ales datorită economiilor de 15%-25% care se realizează astfel. Anul trecut, RomTelecom şi Ericsson au semnat un contract de acest tip, prin care compania suedeză s-a angajat să întreţină şi echipamentele instalate de operator la nivel naţional. Alcatel-Lucent nu are, deocamdată, un contract similar pe piaţa locală, dar Raoul Ros, CEO, spune că sunt pregătiţi. „Clienţii noştri – Romtelecom, Orange, France Telecom, Deutsche Telekom – vor să se concentreze asupra servicii