Din aceasta luna, angajatii de la ArcelorMittal Roman ajung la lucru cu autobuzul. "Salariatii merg la munca precum sardinele", afirma liderul Sindicatului Liber Petrotub, Gheorghe Ciobanu. Anul trecut, ArcelorMittal Roman a inregistrat pierderi record. Trenul tevarilor, neincapator pe vremurile in care prelua din Gara Roman salariatii care lucrau la ArcelorMittal Roman, a devenit doar o amintire, de la data de 1 februarie. In intentia de a reduce costurile, conducerea fabricii a externalizat serviciile de transport, inlocuind trenul - care acum se afla garat linga poarta a doua a fabricii, sub paza. Cele trei autobuze utilizate pentru transportul salariatilor, in locul trenului, sint insuficiente, iar angajatii merg la lucru "precum sardinele", conform afirmatiilor liderului Sindicatului Liber Petrotub, Gheorghe Ciobanu. "Salariatii sint preluati de cele trei autobuze din citeva puncte ale orasului, precum zona Sucedava, Piata Mare, magazinul Kaufland, zona Tic Tac, Biserica Catolica, Episcopie, autogara, Hotel Roman, Banc Post, Smirodava, zona Abatorului si strada Anton Pann. Salariatii stau in aceste autobuze precum niste sardine. Daca angajatorul nu va remedia aceasta problema, vom apela la sprijinul Autoritatii Rutiere Romane. Salariatii sint foarte revoltati de aceasta masura, iar autobuzele, care merg cu usile deschise pentru ca sint prea aglomerate, sint un real pericol pentru cei care calatoresc catre fabrica in acest mod. Acum, trenul tevilor este garat pe linia de linga poarta doi a fabricii, sub paza, si va fi trecut in conservare, cel mai probabil", a declarat Gheorghe Ciobanu. Tevarii au solicitat patronatelor ca si angajatii din comunele limitrofe - aproximativ 300 de persoane - sa beneficieze de subventionarea cheltuielilor de transport. Pierderi, in 2009, pentru fabrica din Roman La ArcelorMittal Tubular Products Roman lucreaza, in prezent, aproximat