MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL cu afaceri de circa 600 de milioane de euro in Romania, spune ca in zilele de frig extrem din luna ianuarie vanzarile de carburanti destinati functionarii masinilor in aceste temperaturi au inregistrat o crestere de 30%.
Cu toate acestea, compania spune ca vanzarile totale de benzina si motorina in prima luna a anului au fost similare cu cele de anul trecut.
"In conditii de temperaturi foarte scazute, preferinta pentru EVO Diesel s-a materializat printr-o crestere de aproximativ 30% a vanzarilor acestui carburant. Motorina EVO Diesel are o reteta de fabricatie specifica perioadei de iarna. Avand in vedere procesul de fabricatie mai complex, acest carburant costa cu aproximativ 7% mai mult decat motorina obisnuita", spun reprezentantii MOL Romania.
In perioada extrem de friguroasa care a fost inregistrata luna trecuta, si consumul de gaze naturale, precum si cel de energie electrica au inregistrat cresteri mai ales pe segmentul reprezentat de consumatorii casnici.
Si pe segmentul de aditivi pentru carburanti au fost inregistrate cresteri ale cererii in ianuarie.
"Am inregistrat o crestere cu circa 10% a vanzarilor de aditivi de carburanti destinati temperaturilor joase", mai spun reprezentantii MOL Romania.
In total insa, vanzarile de carburanti ale companiei in prima luna a acestui an s-au situat la acelasi nivel cu cel din 2009, perioada de iarna fiind una slaba de obicei pentru petrolisti.
"Desi contextul economic a fost mult mai dificil, vanzarile de carburanti ale MOL Romania in ianuarie 2010 au fost aproximativ egale cu cele din aceeasi luna a anului trecut", spun reprezentantii companiei.
MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL cu afaceri de circa 600 de milioane de euro in Romania, spune ca in zilele de frig extrem din luna ianuarie vanzar