Piaţa europeană ar putea scădea cu 10% faţă de piaţa totală din 2009
Anul trecut, cifra de afaceri a Grupului Renault a fost de 33.712 milioane euro
Grupul Renault şi-a facut publice rezultatele financiare pe anul 2009. În contextul dificil al anului 2009, planul de acţiune al Grupului Renault a dat roade, ducând la o schimbare pozitivă a rezultatelor pe semestrul II. Renault şi-a atins astfel obiectivul principal pe 2009: un free cash flow pozitiv. Cifra de afaceri a Grupului a fost de 33.712 milioane euro, în scădere cu 10,8% pe an, dar în creştere cu 25% în ultimul trimestru.
În plus, cota de piaţă la nivel global a fost în creştere uşoară (0,1 puncte), iar aceasta s-a îmbunătăţit pe semestrul II (0,2 puncte la nivel mondial şi 1,4 puncte în Europa).
S-a atins un free cash flow pozitiv de 2088 milioane de euro, care a dus la o scădere a datoriei financiare nete pentru Automobile de 2023 milioane de euro, pentru a atinge 5921 milioane de euro. Rezerva de lichidităţi pentru Automobile se ridică la 9478 milioane de euro, din care 4070 de euro în acorduri de credite neaccesate şi 5408 milioane de euro disponibile imediat.
"Am anticipat criza încă din iulie 2008, când am luat primele decizii care să ne ajute să o traversăm. În 2009 Renault a făcut faţă dificultăţilor, după cum se poate vedea din free cash flow-ul pozitiv. În 2010, contextul va fi în continuare dificil cu o piaţă europeană de -10%. Continuăm să muncim pentru a construi un Grup Renault de după criză, căutând s-avem o ofensivă comercială în Europa, începând cu 2011 să comercializăm pe scară largă vehicule cu emisie zero, să lărgim gama Entry, să ne întărim prezenţa în ţările emergente, să accelerăm şi să extindem procesul de folosire optimă a sinergiilor cu Nissan", a declarat Carlos Ghosn, preşedintele - director general Renault.
Soluţii anticriză
@N_P