Sărbătoare occidentală, cu origini consumeriste, Sfântul Valentin s-a insinuat de zece ani încoace şi în vieţile românilor, aducând nu numai un fior de iubire şi dragoste, cât şi o nouă goană după cadouri, într-o mare de kitsch roz şi pufos. Odată cu cea de-a doua săptămână a lui februarie, tarabele şi vitrinele se umplu până la refuz cu inimioare, restaurantele îşi îmbracă meniurile în straie afrodisiace, cluburile fac petreceri pentru îndrăgostitele perechi, iar sălile de concerte găzduiesc show-uri pentru acelaşi public al lui Cupidon. În Capitală, dughenele s-au umplut de baloane pocnind de heliu, iar florăresele pregătesc deja o ofertă de Ziua îndrăgostiţilor, cu trandafiri roşii şi preţuri săltate în concordanţă cu sărbătoarea.
Înfloresc târgurile de cadouri
La Sala Dalles, unde, joi, a debutat un târg de cadouri care ţine de la Sfântul Valentin şi până după Mărţişor, cei care trec pragul sunt întâmpinaţi de o armată de inimi roşii de pluş, de toate mărimile - de la inimi pricăjite, numai bune de agăţat la oglinda retrovizoare, printre brăduţi, CD-uri şi mătănii, la inimi gigant care ar putea ocupa cu uşurinţă un sfert de dormitor (ne)fericitului care o va primi. Sex shop-urile, ca în fiecare an, aşteptă o creştere considerabilă a vânzărilor în preajma Zilei îndrăgostiţilor, iar oferta pentru cupluri este vastă: vibratoare, lubrifianţi, stimulente sexuale, jucării, dar şi lenjerie sexy.
Potrivit celor care se ocupă cu comerţul de jucării şi stimulente erotice, cele mai vândute produse de Valentine's Day sunt lubrifianţii, cătuşele precum şi jucăriile cu vibraţii. Chiar dacă, odată cu criza financiară, nu au vânzări la fel de bune ca în anii trecuţi, în ciuda reducerilor de preţ aplicate, magazinele de lenjerie intimă s-au pregătit cu oferta de Valentine's Day. Comercianţii spun că se bucură de succes în rândul cumpărătorilor