"Casa, dulce casa". Acesta va fi probabil laitmotivul la care ne vom gandi cu nostalgie peste vreo 10-15 ani, cand recesiunea in sfarsit va fi trecut si o noua era de infloritoare economie va fi pe val. Tendinta de a sta in casa (foarte in voga anul trecut) va fi egalata in 2010 doar de redecorarea locuintei. Si nu din motive de plictiseala, ci doar pentru ca, din ratiuni lesne de inteles, se cauta, macar prin design, iluzia de siguranta.
Anul acesta, poate chiar mai mult decat anul trecut, se pune accentul pe confort si intimitate. Designul se adapteaza si el momentelor de "trista economie" si tendintei generale de a petrece cat mai mult timp acasa, departe de criza dezlantuita. Pentru baie, de exemplu, sunt la mare cautare materialele calde si catifelate, covoarele groase, piedestalele capitonate si materialele plastice flexibile. Se cauta intimitatea in tot ce tine de lumina, forme sau culori. Spatiul se vrea organic si voluminos, soft si cu un aspect cat mai natural.
"Seria Pura Vida (combinatie de alb si crom) de la Hansgrohe lansata in toamna lui 2009 la targul de la Cersaie a fost foarte populara, mai ales in randul arhitectilor", spune Virgil Lixandru, director de marketing si vanzari Senso Ambiente, companie importatoare si distribuitoare de echipamente sanitare.
Cat despre criza economica, "la moda" sunt tot produsele de design si cele din gamele high end si asta pentru ca "se adreseaza unui segment de clienti care, desi castiga mai putin, tot isi permit sa achizitioneze produse de calitate superioara", explica Lixandru. O alta categorie de produse care incepe sa fie foarte populara este aceea "eco-friendly". - "cel mai economic model este dusul Crometta 85 Green care utilizeaza doar 6 litri pe minut intr-un sistem de mixare a apei cu aerul astfel incat la fiecare litru de apa sunt adaugati circa 3 litri de aer".
Nici baile high-tec