Renault, al doilea mare producator auto francez si proprietarul Dacia, a afisat pentru 2009 primele pierderi nete din ultimii 13 ani si a anticipat pentru anul in curs o contractie de 10% a pietei de profil, alimentata de retragerea masurilor de reinnoire a parcurilor auto (de tip "Rabla"), scrie Bloomberg. Pierderea neta a companiei franceze s-a ridicat la 3,1 mld. euro, comparativ cu un profit de aproape 600 mil. euro cu un an in urma. In acelasi timp, veniturile companiei au scazut cu 11%, pana la 33,7 mld. euro. "Preturile vor continua sa fie extrem de competitive. Din acest motiv trebuie sa mergem mai departe cu masurile de reducere a costurilor. 2010 va fi un an foarte greu pentru toti producatorii auto din perspectiva stabilirii preturilor", a declarat Carlos Ghosn (foto), directorul executiv al Renault. In ultimele 12 luni, pretul actiunilor Renault aproape s-a dublat la bursa din Paris, in conditiile in care indicele Bloomberg care masoara evolutia bursiera a producatorilor auto a inregistrat un declin de 17%. O actiune Renault costa ieri aproximativ 32 euro, in scadere cu 1,7% fata de miercuri.
Renault, al doilea mare producator auto francez si proprietarul Dacia, a afisat pentru 2009 primele pierderi nete din ultimii 13 ani si a anticipat pentru anul in curs o contractie de 10% a pietei de profil, alimentata de retragerea masurilor de reinnoire a parcurilor auto (de tip "Rabla"), scrie Bloomberg. Pierderea neta a companiei franceze s-a ridicat la 3,1 mld. euro, comparativ cu un profit de aproape 600 mil. euro cu un an in urma. In acelasi timp, veniturile companiei au scazut cu 11%, pana la 33,7 mld. euro. "Preturile vor continua sa fie extrem de competitive. Din acest motiv trebuie sa mergem mai departe cu masurile de reducere a costurilor. 2010 va fi un an foarte greu pentru toti producatorii auto din perspectiva stabilirii preturilor", a declar