Grupul austriac BauMax, cu afaceri anuale de 1,5 mld. euro, va deveni al saptelea brand care intra pe piata bricolajului din Capitala, dupa ce va deschide al 12-lea magazin din Bucuresti. Intrarea BauMax va ascuti si mai mult competitia dintre retelele straine si locale de Do-It-Yourself (DIY), in conditiile in care consumul de materiale de constructii a scazut anul trecut cu 30%, iar estimarile pentru anul acesta indica un regres de 5-10%.
Giganti precum Praktiker (Germania), Bricostore (Franta) sau Hornbach (Germania) au deja o prezenta puternica in Bucuresti, unde au deschis magazine incepand cu 2002, la acestea adaugandu-se si magazinele deschise de OBI (Germania), Mr. Bricolage (Franta) sau Dedeman din Bacau. Un alt brand care ar putea intra pe piata Capitalei in urmatorii ani este grupul francez Leroy Merlin.
BauMax vrea sa ajunga la cinci magazine in Bucuresti in urmatorii ani si sa-si dubleze reteaua locala in urmatorii trei ani. Compania va deschide luna aceasta primul magazin din Capitala, in Sun Plaza, iar anul viitor are in plan finalizarea a inca doua magazine in Bucuresti.
"Romania va deveni in urmatorii ani una dintre cele mai competitive piete din Europa Centrala si de Est si tot mai multi jucatori isi vor extinde prezenta in sectorul de bricolaj. Romania este in prezent asa cum era Germania in 1994-1995 sau cum era Polonia in urma cu cinci ani. Chiar daca marginile se vor reduce, companiile straine vor continua sa se extinda, pentru ca nevoile de consum pentru renovari si constructii noi vor continua sa creasca", spune Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania.
Grupul austriac BauMax, cu afaceri anuale de 1,5 mld. euro, va deveni al saptelea brand care intra pe piata bricolajului din Capitala, dupa ce va deschide al 12-lea magazin din Bucuresti. Intrarea BauMax va ascuti si mai mult competitia dintre retelele stra