În ciuda noii strategii, compania a anunţat că va creşte cu 10% salariile angajaţilor din magazine
În 2009 afacerile retailerului au scăzut cu 48%, la 180 de milioane de euro
Retailerul de electronice şi electrocasnice şi IT&C, Altex a anunţat că va continua în acest an procesul de reducere a costurilor, început anul trecut care se va încheia în 2011, dar în acelaşi timp intenţionează să majoreze cu 10% salariile personalului din magazine şi să acorde bonusuri pe vânzări. "Anul trecut am început un proces de reducere a costurilor, astfel încât pe partea operaţională au scăzut cu 48%, iar pentru 2010 estimăm o scădere a costurilor operaţionale de încă 9%. În 2009, intenţionăm să mărim salariile angajaţilor din magazine cu 10%, pentru a-i motiva. În prezent, la nivel de piaţă avem cel mai mare randament per angajat. De asemenea, vrem să implementăm un sistem de bonusuri la nivel de magazin", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, directorul operaţional al Altex, Adrian Urdă.
Altex a redus, în 2009, cu 35% costurile pentru chirii, cu 51% costurile payroll, cu 39% cele pentru logistică şi cu 54% pe cele de distribuţie. Pe partea de marketing, cheltuielile au fost mai mici cu 64%, iar costurile pentru deplasări au coborât cu 72%.
Reducerile cu personalul au fost făcute anul trecut
Numărul salariaţilor a fost redus cu aproximativ 600, de la 2.000, în 2008, la 1.400 în anul trecut, iar salariile celor care lucrează la sediul central au scăzut cu 20%. În urma acestor măsuri, costurile au fost reduse cu 53%.
"Reducerea de costuri pe chirii nu a însemnat neapărat faptul că a scăzut preţul acestora, ci această diminuare a cheltuielilor vine din optimizarea suprafeţei magazinelor Altex. În prezent, suprafaţa totală a magazinelor este 85.000 metri pătraţi, faţă de 100.000 metri pătraţi în 2008. Modelul de standardizare