Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Systems (DCS), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de telecom, estimeaza ca serviciile de televiziune digitala pe care le va lansa in martie pentru clientii rezidentiali vor aduce in acest an circa 10% din afacerile companiei estimate sa creasca la 34,5 milioane de euro.
Pentru inceput, televiziunea digitala va fi disponibila in Campulung Muscel si Dragasani, pentru ca apoi serviciul sa fie disponibil si in alte localitati din judetele Ilfov, Prahova, Valcea si Vrancea, dupa cum a declarat Dinu Malacopol (foto) pentru Wall-Street.
Pana la finalul anului, managerul DCS, spera sa acopere cel putin jumatate din zonele in care ofera in prezent serviciile AKTA (brandul sub care operatorul ofera cablu TV, internet si telefonie consumatorilor rezidentiali), adica in orasele mai mici si in zona rurala din judetele Timis, Gorj, Valcea, Arges, Prahova, Ilfov, Buzau, Vrancea, Satu Mare si Galati.
Astfel, Malacopol spera ca va atrage 10.000 de utilizatori in primul an de la lansarea televiziunii digitale, iar in doi ani 20% dintre clientii AKTA sa achizitioneze aceste serviciu.
Managerul DCS nu a precizat insa cate persoane vor utiliza televiziunea digitala in 2011.
Pentru lansarea serviciului a fost necesara o investitie initiala de 500.000 de euro. Oficialul operatorului telecom a spus ca este dificil de estimat in prezent cat ar costa extinderea televiziunii digitale in toate localitatile in care compania furnizeaza servicii de telefonie, cablu TV sau internet.
”In acest moment, este greu de estimat valoarea totala finala a investitiei pentru lansarea acestui serviciu catre toti clientii nostri de cablu, insa intr-o prima faza putem vorbi de o suma in jurul a 500.000 de euro. Avand in vedere ca, alaturi de accesul internet, televiziunea digitala va avea cea mai a