Reprezentanţii companiei spun că vânzarile din prima parte a anului 2010 la nivel de grup sunt şi mai mici decat perioada similară a anului trecut.
Grupul Lindab a raportat vânzări de 666,8 milioane de euro în anul 2009, în scădere cu 29% comparativ cu anul 2008. Cea mai mare scădere, de 49%, a fost înregistrată în Europa Centrală şi de Est şi Comunitatea Statelor Independente (CSI) ,de la 280,5 milioane de euro la 141,2 milioane de euro. Prin comparaţie, regiunea nordică a scăzut cu 18%, iar Europa de Vest cu 19%. Profitul operaţional (EBIT) al grupului a scăzut în 2009 cu 76%, ajungând la28,6 milioane de euro. „După un declin puternic în prima jumătate a anului 2009, scăderea cererii a început acum să se redreseze şi se întrevăd semne de stabilizare pe o parte din pieţele noastre”, spune David Brodetsky, preşedinte şi director general al grupului Lindab. În plus, la începutul anului 2010, compania a încheiat un acord de sale and lease-back a facilităţilor din Luxemburg, ceea ce a generat un flux de lichidităţi de 27 de milioane de euro şi un câştig de capital de circa 7,1 milioane de euro. Lindab România se bazează pe marketing Cu toate acestea, rezultatele din România sunt pe măsura aşteptărilor. „Estimarea corectă a evoluţiei pieţei şi o bugetare foarte atentă a cheltuielilor ne-au făcut să ne atingem obiectivele de business în 2009, la nivel de România”, explică Andrei Sulyok, director general Lindab România. Pentru anul 2010, compania plănuieşte o politică agresivă de câştigare de cote de piaţă pe toate grupele de produse. „În acest sens, vom continua susţinerea dezvoltării afacerilor partenerilor dealeri, distribuitori, constructori şi vom creşte considerabil eforturile de marketing”, detaliză Sulyok. Lindab Group dezvoltă, produce şi promovează soluţii pentru construcţii civile şi industriale şi sisteme ecologice de ventilaţii. Compania ar