După nămeţi, bălţi. Iarna asta cam bezmetică are darul de a se scoate la iveală cum se mulge, adesea fără folos, bugetul public, de către sumedenie de profitori scăpaţi de sub control. Sau mai degrabă toleraţi, într- o încrengătură de interese clientelare. Ba viscolul, ba ploile au demonstrat că, beneficiare ale unor contracte grase, firmele de salubritate sau cele ale drumarilor - acum şi Apa Nova - au capotat de cum a trebuit să şi lucreze pentru banii luaţi. În Capitală, s-au mişcat abia după ce primarul general a pus biciul pe ele. Dar le-a trecut repede. Ieri, oraşul era o baltă, pentru că, deşi avertizate de meteorologi că vine ploaia, nu degajaseră gurile de canal. L-am auzit pe patronul unei asemenea firme jeluindu-se că vremea potrivnică ar fi făcut ca afacerea să nu-i mai fie prea rentabilă. Lovit de amnezie, nu zice nimic de anii fără zăpadă, când a încasat degeaba sume din care şi-a cumpărat elicoptere şi avioane, ori a susţinut campanii electorale.
Drumurile naţionale, căile ferate? La pământ, din aceleaşi motive: ineficienţa de la centru şi neputinţa firmelor angajate. Ministrul Berceanu afirma că a şi cheltuit vreo 80 milioane de euro şi că, la primăvară, n-o să aibă bani de astupat gropile. Fie spus, gropi apărute cu duiumul pe şosele abia inaugurate sau reparate de aceleaşi firme. Un ministru decent şi-ar da demisia după astfel de prestaţii. Iar dacă n-o face el, un premier cu şira spinării l-ar demite. Apropo, aflu că Berceanu tocmai a ratat o finanţare de 225 milioane de dolari de la Banca Mondială, pentru infrastructura rutieră, deoarece proiectele n-au fost trimise la timp. Pentru asemenea păgubitoare neglijenţe nu funcţionează responsabilitatea ministerială? Că aia politică oricum e vorbă goală.