Pentru cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice si produse IT&C din Romania previziunile pentru 2010 raman rezervate. In ansamblu, anul curent nu va fi foarte diferit fata de 2009, astfel incat reprezentantii Altex nu mizeaza pe crestere. "Insa nu va fi nicio copie la indigo", spun executivii companiei.
In 2009, retailerul a avut afaceri de 180 milioane euro anul trecut, in scadere cu circa 50% fata de 2008, cand a raportat o cifra de afaceri de 344 milioane euro. Situatia economica dificila si consumul in scadere au coborat vanzarile de electronice ale Altex cu 50% comparativ cu 2008, pana la 66 milioane euro. Produsele care s-au vandut cel mai bine pe aceasta gama au fost televizoarele.
De asemenea, vanzarile de electrocasnice au scazut in 2009 cu 44%, la 48 milioane euro.
Desi sectorul IT&C a inregistrat o scadere de 50%, generand companiei afaceri de 39 milioane euro, acesta a fost singurul segment care a crescut pe final de an.
“Am avut un sfarsit de an (n.r. 2009) bun, cu rezultate incurajatoare. Produsele IT au avut o evolutie interesanta – vanzarile de laptop-uri au inceput sa urce incepand cu ultimul trimestru din 2009, imprimantele si-au pastrat cota de piata, PC-urile si sistemele de navigatie au inregistrat cresteri usoare”, a declarat Cristian Moanta, director de marketing si achizitii Altex.
Pe zona electrocasnicelor mici s-au obtinut afaceri de 27 milioane euro, de la 48 milioane, cat s-a realizat in 2008. “Aceasta categorie ne este draga, am putea spune. Ea nu are o sezonalitate atat de accentuata, produsele care se inscriu in acest segment se reinventeaza in permanenta, lucru care contribuie foarte mult in rezultatele noastre finale”, explica el.
Ce va aduce anul 2010 pentru Altex? Oficialii companiei se asteapta la o stagnare a afacerilor. “Nu exista premise de crestere. In continuare, salariile redus