”A lucrat pentru moguli, dar în vremuri de criză a ajuns mercenar în armata mass-media tocmită de RMGC, firma care încearcă să înece în cianură Roșia Montana pentru a exploata zăcământul de aur de sub localitate.
După ce s-a înfiltrat printre băștinași, Gică din Sulina se îndrăgostește de prințesa tribului, motiv pentru care se hotărăște să treacă de partea celor amenințați cu distrugerea. Jurnalistul mercenar se metamorfozează într-un erou și vajnic apărător al Roșiei Montane”.
Astfel sună sinopsisul celui mai recent film despre Roșia Montana, lansat de curând pe internet. Mai jos puteți viziona trailerul producției. Și nu ascultați ce spune în engleză. Citiți subtitrarea. Pentru că traducerea în română e puțin diferită .
Vezi mai multe video Diverse
Dacă vi se pare că pelicula aduce a ”Avatar”, ei bine, ne asigură producătorii, totul este întâmplător. ”Asemănarea personajelor din film cu persoane reale – de exemplu cu jurnaliști care au beneficiat de excursii plătite de firma RMGC în Australia și Noua Zeelandă, care au primit bani sau alte foloase din partea RMGC și care în prezent susțin, într-o formă sau alta, proiectul de exploatare minieră pe bază de cianură, corupție și cenzură a RMGC, este întâmplătoare”, mai spun producătorii.
Adaptarea trailerului de la ”Avatar” în contextul Roșiei Montane nu este prima acțiune de gherilă a societății civile în acest caz. În 2005, grupul de inițiativă socială MindBomb a realizat o serie de 6 afișe, în peste 10.000 de bucăți, care au fost lipite, într-o singură noapte, în principalele orașe din România. Afișele îi vizau atunci direct pe președintele Traian Băsescu, premierul Călin Popescu Tăriceanu și ministrul Mediului Sulfina Barbu.
Anul trecut, când a început noua campanie mediatică a RMGC, afișele celor de la MindBomb i-au fost adresate lui Bogdan Naumovici și agenț