La ultimul bal căruia îi este gazdă, ca director al Operei de Stat din Viena, Ioan Holender spune că e nedrept ca instituţia să fie faimoasă pentru un „circ aproape monden”. Sursa: ReutersSursa: Reuters
1 /.
Vestea că Lindsay Lohan nu va veni la balul de la Viena, joi seara, la braţul omului de afaceri Richard Lugner (aşa cum în anii trecuţi au făcut alte starlete nedemne de rangul Operei austriece de Stat, de la Paris Hilton la fosta stripteuză Dita von Teese) îi învrăjbise joi dimineaţă pe amatorii de intrigi mondene din Austria, care se grăbeau să afle ştirea, alături de detaliile ei picante, din tabloide.
Pierderea de ultim moment l-a lăsat, însă, neclintit pe directorul Operei, Ioan Holender, care inspecta, pe la ora prânzului, muncitorii încă încrâncenaţi să lipească bucăţi din covorul roşu de dalele ude de ninsoare. „Avem peste două sute nouăzeci de piese în repertoriu în fiecare an, iar Opera a devenit celebră în lume, de fapt, pentru acest bal”, spune el, ocolind micul şantier de la intrare, care avea să devină, numai câteva ore mai târziu, locul strălucitor prin care distinşii oaspeţi aveau să treacă în fugă, mânaţi de frig şi ferindu-şi hainele preţioase de zloată.
„Nici nu le ştiu numele şi nici nu doresc să le cunosc”
Ţine în mână un ziar de bulevard şi îl agită în aer în timp ce schimbă câteva replici cu unul dintre colaboratorii săi, iar nevorbitorul de limbă germană înţelege că, deşi cuvintele „OperMaskerade” se tot repetă, nu este totuşi vorba de piesa lui Carl Nielsen.
„Din păcate da, acesta este rezultatul eforturilor pe care le face presa de scandal, care scrie şi scrie despre personajele absolut neimportante care vin la acest bal. Nici nu le ştiu numele şi nici nu doresc să le cunosc”, explică Holender, anu lând, printr-un gest scurt al mâinii, o serie întreagă de eroi ai vremii