Dupa ce s-au luptat de mai bine de o luna cu nametii de zapada, romanii au acum alte probleme, mai grave si mai paguboase. Soselele arata ca dupa bombardament, craterele din asfalt pun la grea incercare abilitatea soferilor de a face slalom "la milimetru". De cele mai multe ori, este o misiune imposibila pentru ca gropile sunt acoperite de apa si noroaie.
Plecand de la cifrele unui sondaj facut de GfK pe un esantion reprezentativ din mediul rural si urban, Gandul a calculat ca romanii petrec anual pe drumuri 1,19 miliarde de ore, adica 136.309 ani. Romania este pe ultimele locuri europene din punct de vedere al infrastructurii. Avem 15.600 de km de drumuri nationale, din care 10.920 sunt intr-o stare proasta. Dupa iarna asta, probabil ca numarul drumurilor distruse va fi dublu.
In marile orase, primarii s-au apucat sa inventarizeze gropile. La Bucuresti, Sorin Oprescu tuna si fulgera, amenintand, mai in gluma mai in serios, ca scoate armata sa le astupe. La Ploiesti, inventarul a dat un rezultat halucinant: ele insumeaza 2.722 de metri patrati de gropi. In Bucuresti, nu exista o inventariere a gropilor.
'Abia ce s-a luat zapada si oamenii au plecat pe teren urmand sa facem situatiile. Avem 500 de artere in administrare si pana ieri nu s-a putut inventaria nimic. Incepand de astazi, oamenii au plecat sa monitorizeze arterele", a declarat, vineri, pentru Ziare.com, Alina Roman, director al Administratiei Strazilor din Bucuresti.
Totusi, parca e mai rau decat in anii trecuti. Deszapezirea coordonata de primarul Oprescu - care a constat in impingerea zapezii pe marginea carosabilului, fara a fi transportata, macar de pe arterele principale, in alta parte - a dat "roade": canalele de scurgere au fost acoperite, iar zoaiele au camuflat cu succes gropile din asfalt.
25 de zone din Bucuresti au fost inun