Dezbaterea pe tema învăţământului românesc ia amploare. Studenţi şi profesori din toată lumea au răspuns pe adresa de e-mail a redacţiei ca să-şi exprime punctul de vedere cu privire la sistemul din România. Majoritatea spun că în şcoli e jale.
O serie de articole publicate zilele trecute în Adevărul au încurajat românii din ţară şi din diaspora să-şi expună părerea despre situaţia învăţământului românesc. Opiniile diferă. Profesori universitari din SUA, Franţa şi Elveţia au răspuns provocării noastre de a identifica hibele sistemului, de a afla cauzele pentru care lucrurile merg tot mai slab în acest domeniu şi de a găsi soluţii pentru scoaterea sa impas.
Citeşte aici articolele care au stârnit reacţii:
Student român: note mari, carte puţină
Românii despre învăţământ: “Studentul are în cap numai maşini, ţoale, fiţe”
Radiografia învăţământului românesc, din inima Elveţiei
Primul mesaj sosit pe adresa de e-mail a redacţiei vine din partea Liviei Buzdun, o româncă ce a trecut prin experienţa studiilor universitare în ţară, dar care a plecat în străinătate, unde a devenit o persoană apreciată, din punct de vedere profesional, şi un nume cunoscut. Livia Buzdun a terminat Şcoala şi Liceul francez "Anna de Noailles", generaţia 2003, Facultatea de "Integrare Economică Europeană" a Universităţii Române-Americane, iar în prezent este proaspăt absolventă a masterului „HEC” – Hautes Etudes Commerciales din cadrul Universităţii din Geneva. Concluzia tinerei este tranşantă: „În România, într-adevăr, multe cursuri erau inutile, ca de obicei, şi facultatea plină de studenţi leneşi, fiţoşi, buimaci, care nici nu ştiau pe ce lume trăiesc. Dar nu o să uit că se găseau şi grupuri de studenţi dornici să înveţe şi să meargă mai înainte, să profite de orice informaţie suplimentară, pe motiv că nu ştii când te poate ajuta. Mai erau şi câţiva asiste