Bărbaţii au căutat tehnologia, femeile, designul. Toţi s-au orientat după preţ, astfel că 55% din vânzările de ceasuri în 2009 au fost făcute de mărcile accesibile. Carte de vizită sau bijuterie? În funcţie de cumpărător, ceasul spune o poveste diferită. Întotdeauna, pentru preţul potrivit. La nivelul întregii pieţe, cel mai bine s-au vândut modelele ieftine şi medii. „Dacă până acum nu s-a dat prea mare importanţă calităţii produselor, în ultimii doi-trei
Bărbaţii au căutat tehnologia, femeile, designul. Toţi s-au orientat după preţ, astfel că 55% din vânzările de ceasuri în 2009 au fost făcute de mărcile accesibile.
Carte de vizită sau bijuterie? În funcţie de cumpărător, ceasul spune o poveste diferită. Întotdeauna, pentru preţul potrivit. La nivelul întregii pieţe, cel mai bine s-au vândut modelele ieftine şi medii. „Dacă până acum nu s-a dat prea mare importanţă calităţii produselor, în ultimii doi-trei ani, oamenii au conştientizat că un ceas este o investiţie, preferând mărci cunoscute, de la magazinele autorizate, astfel că acestea au avut vânzări mai mari”, descrie principala tendinţă din sector specialistul în orologerie Claudiu Burlan.
În magazinele Galt, în care se găsesc la vânzare ceasuri cu preţuri între 800 şi 160.000 de lei, cel mai bine s-au vândut anul trecut modelele cu preţuri cuprinse între 2.000 şi 10.000 de lei. Andreea Dirzeanu, managing partner la Clockwise, companie care operează două magazine în Bucureşti şi un magazin online, spune că, dintre mărcile aflate în portofoliul firmei, Nooka este în topul preferinţelor. Acest model, cu un design aparte, este comercializat la preţuri ce pornesc de la 340 de lei şi ajung la 1.550 de lei, cele scumpe fiind la fel de solicitate ca şi cele ieftine.
Chronolink, distribuitorul mărcii de ceasuri de lux Rolex în România, a inaugurat recent un magazin multibrand, în urma unei i