Fie că este vorba de Galaţi, Brăila, Buzău sau Focşani, situaţia şoselelor este identică: dezastru! Banii cheltuiţi anul trecut pentru reabilitarea străzilor s-au dus pe apa sâmbetei. S-a văzut după ce s-au topit zăpezile.
Citeşte şi:
Râmnicu Vâlcea: Marele dezgheţ - Străzile din oraş arată ca după bombardament
Dacă eşti şofer în Galaţi, Brăila, Buzău sau Focşani, trebuie neapărat să te împrieteneşti cu un mecanic auto. Poate chiar să-l pui pe lista celor cărora trebuie să le dai un cadou de Crăciun. Nu de alta, dar dacă circuli prin oraşele din sud-estul ţării, sigur îl vei vizita cel puţin odată pe lună.
Odată cu dispariţia zăpezii, în fiecare oraş au răsărit celebrele cratere din asfalt, mai ales pe arterele intens circulate.
323 de gropi în 500 de metri de stradă
Un exemplu ar fi strada Gării din Galaţi. Zilnic, pe aici trec câteva mii de maşini, fiind una dintre străzile cele mai circulate din oraş. Pe o distanţă de aproximativ 500 de metri, ca şofer, ai şansa unică de a da în nu mai puţin de 323 de gropi, adică aproximativ 0.5 gropi pe metru.
Taximetriştii care îşi iau clienţii fie de la autogară, fie de la gară, sunt cei care le resimt cel mai acut la buzunar.
"Noi suntem obligaţi să facem un ITP la şase luni de zile. Aproape de fiecare dată schimbăm capetele de bară, bieletele şi, dacă avem «noroc», bara din plastic. Nu mai se pare normal ca plătitor de taxe! Dau bani la rovignetă, dau bani în taxe locale. Pentru ce? Ca să îmi distrug maşina odată la şase luni?", a spus Cristi Toader, un şofer care a parcurs aproape 500.000 de kilometri în 15 ani.
Majoritatea acestor kilometri au fost parcurşi în Galaţi, având în vedere că din anul 1994 practică taximetria prin oraş.
„Numai astăzi un coleg s-a dus la vulcanizare, după ce a prins o serie de gropi. Şi-a îndoit