N-am gasit in cele trei reviste care au aparitii zilnice in timpul festivalului - „Screen International”, „Variety” si „The Hollywood Reporter” - fotografii de la premiera sau conferinta de presa a filmului lui Florin Serban, dar parerile criticilor sunt interesante – doua cronici foarte bune, a treia foarte proasta. In cotatiile juriului criticilor din „Screen International”, filmul era azi pe primul loc, inaintea lui „The Ghost Writer”, al lui Roman Polanski.
E drept, doi dintre cei opt votanti nu vazusera inca filmul lui Florin Serban, iar numarul total al filmelor din Competitia Oficiala este de 20. Va mai curge apa pe Spree pana in 20 februarie, cand vom afla castigatorii. Editia din acest an mi se pare altfel decat precedentele. Personal, ii simt lipsa lui Alex Leo Serban care imi ocupa si mie loc la proiectii si cu care faceam filmele „franjuri si taietei”. Pe plan general, ca sa zic asa, desi e o editie aniversara - a 60-a, si jurnalistii, si cinefilii parca sunt mai putini decat in anii trecuti. Am inteles ca acreditarile s-au dat mai greu acum, din pricina crizei care a scumpit si taxiurile.
Aflasem din tara ca s-au eliminat cutiile postale pentru jurnalisti si ca putem gasi caiete de presa online. „ Tare!”, mi-am spus. „Asta da ecologie. Cati copaci erau taiati pentru toate caietele si flyerele care ajungeau intr-un final la cosul de gunoi...” De fapt, s-au eliminat cutiile postale, nu si caietele de presa printate, care sunt acum lasate la libera alegere pe mesele din subsolul Berlinale Palast.
S-a spus pe aici ca festivalul a preluat destul de multe filme de la Sundance, festival care a luat sfarsit nu demult. Eu as spune altfel: daca mi-a parut rau ca n-am prins pe 12 februarie proiectia cu „Metropolis” in varianta restaurata si completata cu material original descoperit de curand – lucru care s-a petrecut simultan la