Noua eră a dispozitivelor mobile cu putere de calcul avansată reconfigurează poziţiile marilor jucători de pe piaţa IT şi telecom. În jurul iPad se poate da una dintre bătăliile decisive. Lansarea iPod din toamna lui 2001 nu a adus pe piaţă cel mai bun player digital muzical din lume, aşa cum iPhone, chiar şi la a treia generaţie, rămâne un telefon mobil mediocru. Iar recenta vedetă numită iPad, acest tablet PC într-o nouă interpretare, care vrea să atace direct mai putern
Noua eră a dispozitivelor mobile cu putere de calcul avansată reconfigurează poziţiile marilor jucători de pe piaţa IT şi telecom. În jurul iPad se poate da una dintre bătăliile decisive.
Lansarea iPod din toamna lui 2001 nu a adus pe piaţă cel mai bun player digital muzical din lume, aşa cum iPhone, chiar şi la a treia generaţie, rămâne un telefon mobil mediocru. Iar recenta vedetă numită iPad, acest tablet PC într-o nouă interpretare, care vrea să atace direct mai puternicele netbookuri, are deja, teoretic, concurenţă solidă din partea Slate PC-urilor Microsoft, a Mobile Internet Device-urilor Intel şi a tablet PC-urilor care vor veni echipate cu sistemul de operare Chrome de la Google. Dacă aşa stau lucrurile, atunci cum de reuşeşte Apple să se bucure de un succes atât de mare? Marketing de primă mână? Da, dar nu numai.
În spatele iPod stă serviciul numit iTunes, o modalitate de a descărca legal, comod şi relativ ieftin, muzică şi filme de pe internet. Dacă la început designul simplu şi elegant, specific Apple, a atras atenţia asupra iPod, modelul de business pe care acesta l-a oferit, nu doar sieşi, ci întregii industrii muzicale, i-a asigurat succesul.
În mod similar, iPhone a deschis atât utilizatorilor, cât şi industriei telecom, o lume a aplicaţiilor descărcabile pe telefoane, prin App Store.
Aşteptăm prea mult de la iPad?
Cam acelaşi lucru se aştepta ş