Cel puţin trei noi branduri vor încerca să-şi facă loc, în acest an, pe aglomerata piaţă a apei minerale, estimată la circa 400 de milioane de euro, ridicând la 60 numărul total al mărcilor îmbuteliate în România. Violeta Moraru, proprietara firmei Azuga Waters, omul de afaceri Jean Valvis, cel care, în prezent, controlează firma Carpathian Springs, dar şi reprezentanţii URBB sunt doar câţiva dintre cei care au ales să investească, în acest an, în industria locală a ap
Cel puţin trei noi branduri vor încerca să-şi facă loc, în acest an, pe aglomerata piaţă a apei minerale, estimată la circa 400 de milioane de euro, ridicând la 60 numărul total al mărcilor îmbuteliate în România.
Violeta Moraru, proprietara firmei Azuga Waters, omul de afaceri Jean Valvis, cel care, în prezent, controlează firma Carpathian Springs, dar şi reprezentanţii URBB sunt doar câţiva dintre cei care au ales să investească, în acest an, în industria locală a apelor minerale. Potrivit datelor furnizate de MEMRB, din punctul de vedere al volumelor vândute, piaţa locală a apelor minerale era dominată, la sfârşitul anului trecut, în proporţie de 69,6%, de cinci jucători: Apemin Vatra Dornei, Romaqua Group, European Drinks, Bucovina Mineral Water şi Apemin Tuşnad. Au brandurile noi şanse reale să se impună pe o piaţă extrem de competitivă este o întrebare la care cel puţin cei trei investitori amintiţi mai sus cred că au găsit răspunsul. „Totul depinde de context, totul începe cu percepţia pe care o au consumatorii în ce priveşte jucătorii de pe acea piaţă, indiferent care ar fi ea“, afirmă Iulian Pădurariu, managing partner Trout&Partners România. „Există numeroase exemple de branduri care au reuşit, dar sunt şi zeci de proiecte care mor în faşă. De cele mai multe ori nu au o strategie corectă, iar dacă aceasta există, nu au resursele necesare de a o menţine pe termen lung. Percepţ