La 18 ani de la intrarea in Romania, zdruncinati puternic de criza, elvetienii au vandut doua dintre cele mai puternice branduri din portofoliu, Evz si Capital, au inchis revista Diva, si au dat curs unei restructurari masive a intregului business. Se naste intrebarea: isi pregateste Ringier exitul din Romania? Nu e exclus - conditiile actuale de piata cer masuri radicale, sunt de parere specialistii media chestionati de DailyBusiness.ro
Ringier a fost primul trust occidental care a pus piciorul pe taramul romanesc, proaspat iesit de sub aservirea comunista. Se intampla in 1992, iar primul titlu pe care l-au lansat a fost Capital, publicatie care a pus piatra de temelie la o noua nisa: presa de business.
In 2003 au preluat tabloidul suprapolitizat Evenimentul Zilei, pe care au reusit sa il relanseze in 2005 intr-un nou format, pe directia quality.
Ambele titluri au fost nelipsite in topurile celor mai importante publicatii cu distributie nationala, atat la nivel de vanzari, cat si la audienta.
In 2008, business-ul Ringier a inceput sa se clatine in Romania. Chiar si inainte de criza, divizia romaneasca a grupului elvetian a raportat cele mai slabe performante financiare din randul tarilor est europene in care opereaza grupul, inregistrand un declin de 25% al cifrei de afaceri in 2008 fata de 2007.
2009 a inceput prost, cu restructurari si concedieri. Cele mai importante: inchiderea gratuitului Compact si circa 40 de concedieri la Evenimentul Zilei.
2010 este anul de supravietuire, asa cum recunoaste deschis Marius Hagger, general manager Ringier Romania.
Pe langa vanzarea Capital si Evenimentul Zilei, care nu ar fi atat de surprinzatoare - elvetienii nu s-au ferit niciodata de exituri, la final de 2007 au vandut Pro Sport catre MediaPro - acum ei au dat curs unei avalanse de restructurari fara pr