Cum minimizezi impactul unor decizii nu tocmai populare pentru organizatia ta? Mai are timp un CEO intr-o perioada economica extrem de dificila sa stea de vorba cu angajatii sai? Ce poate face un CEO pentru oamenii sai in perioadele dificile?
Angajati demotivati, mai putin implicati, care nu mai au siguranta locului de munca. Asa arata, la o privire de ansamblu, piata muncii in prezent. "Comunicati, comunicati, comunicati", obisnuieste sa le spuna seful Ford angajatilor si managerilor sai. O reteta simpla, dar care devine cu adevarat eficienta atunci cand sefii asculta ce le spun angajatii.
Dragos Petrescu, proprietarul companiei Trotter Prim, care administreaza reteaua de restaurante City Grill, spune ca a fost alaturi de angajatii sai in aceasta perioada prin comunicare proactiva, tinand sa le reaminteasca in permanenta ca au un loc de munca stabil atata timp cat isi respecta datoria fata de companie. Petrescu spune ca a decis sa pastreze anul trecut bonusurile de performanta si a organizat o petrecere de Craciun pentru a creste increderea in companie, la care au participat 600 de angajati.
"Petrec toata ziua in restaurante si nu exista restaurant nevizitat saptamanal. Totodata, trimestrial ma intalnesc cu staff-ul fiecarui restaurant la ora 7 dimineata, pentru a le afla pasurile. Fara management", spune seful City Grill.
Cu angajatii din management, Petrescu are sedinte operative care se deruleaza saptamanal, mai ales ca in aceste perioade angajatii sunt mai sensibili in ceea ce priveste pastrarea locurilor de munca.
Anul trecut, fluctuatia de personal a scazut la 20%, fata de 60 - 80% cat era in anii trecuti. In 2009, afacerile din cele 14 restaurante si cafenele administrate prin Trotter Prim au scazut cu pana la 15% in euro, ajungand la nivelul de 13,3 mil. euro.
Usa sefului, mereu deschisa
In cadrul Coca