Imbuteliatorul Pepsi Americas, cu afaceri anuale de 4,4 miliarde de euro, a raportat un declin al volumelor vandute in regiunea CEE (Europa Centrala si de Est) de aproape 13% in 2009 fata de anul anterior, pus pe seama dificultatilor economice din pietele emergente, printre care si Romania.
"Volumele vandute in CEE s-au diminuat cu 12,8% anul trecut fata de 2008, reflectand dificultatile unui mediu economic in continua inrautatire pe pietele emergente din regiune. Au fost afectate in special distributia in Romania si exporturile in Ucraina", se arata in raportul financiar al Pepsi Americas.
Romania si Ucraina erau in 2008, alaturi de Polonia, pietele-cheie pentru cresterea business-ului in regiune. Operatiunile Pepsi Americas in Europa Centrala si de Est, care mai acopera si pietele din Ungaria, Cehia si Slovacia, au avut in 2008 o contributie de 25% la cifra de afaceri consolidata a companiei. Pepsi Americas Romania, cu vanzari de 202 mil. euro in 2008, reprezinta circa 16% din business-ul producatorului in regiune.
Imbuteliatorul Pepsi Americas, cu afaceri anuale de 4,4 miliarde de euro, a raportat un declin al volumelor vandute in regiunea CEE (Europa Centrala si de Est) de aproape 13% in 2009 fata de anul anterior, pus pe seama dificultatilor economice din pietele emergente, printre care si Romania.
"Volumele vandute in CEE s-au diminuat cu 12,8% anul trecut fata de 2008, reflectand dificultatile unui mediu economic in continua inrautatire pe pietele emergente din regiune. Au fost afectate in special distributia in Romania si exporturile in Ucraina", se arata in raportul financiar al Pepsi Americas.
Romania si Ucraina erau in 2008, alaturi de Polonia, pietele-cheie pentru cresterea business-ului in regiune. Operatiunile Pepsi Americas in Europa Centrala si de Est, care mai acopera si pietele din Ungaria, Cehia si Slovacia, au avut in