Tot mai multe companii din Romania acorda importanta modului in care angajatii folosesc Internetul si programele de chat in timpul programului de munca.
Accesul la Internet este limitat in unele companii pentru majoritatea angajatilor si permis numai departamentelor de vanzari, IT si HR, in timp ce alte organizatii nu relationeaza productivitatea per salariat cu tipul si limitele accesului la site-urile de social media – Facebook, LinkedIn, MySpace etc. - si chat, potrivit recruiterilor.
“Dreptul de acces este determinat de tipul de activitate in cadrul companiei noastre. Pentru unii dintre angajati, accesarea este obligatorie zilnic, pentru altii este restrictionata. Angajatii au insa libertatea de a accesa netul pe parole individuale prin oferirea de free wireless in toata cladirea”, afirma Monica Tatoiu, general manager al companiei de cosmetica Oriflame.
In cadrul companiei Coface Romania, filiala locala a asiguratorului de credite francez, accesul la retelele de socializare este permis intr-un grad ridicat angajatilor care folosesc informatiile in scop de business.
“In rest, activitatea din cadrul Coface este corect dimensionata, de aceea angajatii care folosesc site-urile de social media o fac intr-un mod responsabil si limitat, fara a abuza.[...] Folosirea mijloacelor de comunicare nu neaparat in scop de munca poate fi benefica, atata timp cat reprezinta un element de destresare a angajatilor. Cu toate acestea, s-a dovedit ca anumite site-uri de social networking pot crea dependenta, de aceea nu incurajez folosirea lor zilnica”, afirma Oana Ochiana, HR manager al Coface Romania.
In cadrul institutiilor bancare, pentru angajatii care indeplinesc functii de suport, singura posibilitate de comunicare pe Internet este accesarea mailului desemnat de companie, in timp ce platformele de intranet asigura comunicarea in interiorul