Aproximativ 5% dintre clienţii care şi-au reînnoit poliţele RCA nu au fost găsiţi în baza de date CEDAM, motiv pentru care le-a fost aplicat doar tariful de bază
Aproximativ 5% dintre clienţii care şi-au reînnoit poliţele RCA nu figurau în baza de date CEDAM, motiv pentru care le-a fost aplicat tariful de bază, şi nu unul conform istoricului de daune, potrivit administratorului societăţii Pintilie Broker de Asigurare, Alexandru Pintilie.
"Aproximativ 5% dintre şoferii care şi-au reînnoit poliţele de răspundere civilă obligatorie auto (RCA) la nivelul pieţei româneşti de asigurări nu au fost găsiţi în baza de date, motiv pentru care au achitat tariful de bază", estimează Pintilie.
El a adăugat că noul tarif s-ar fi putut calcula şi pe baza poliţei anterioare, în cazul în care clientul s-ar fi prezentat cu ea. "Consider că este vorba despre o culpă comună, a celor care au introdus poliţele în baza de date CEDAM şi a asiguraţilor, în cazul în care nu mai au poliţa veche. Asigurătorii probabil că au notat eronat unele date personale ale clienţilor", a explicat Pintilie.
Potrivit acestuia, o parte dintre clienţii care nu s-au regăsit în baza de date CEDAM nu au avut poliţa veche pentru a verifica istoricul de daune. Interogarea bazei de date CEDAM se face prin CNP şi seria şasiului, respectiv prin seria şi numărul de la poliţa anterioară.
"Cea mai bună metodă este seria şi numărul poliţei vechi, pentru că în cazul seriei şasiului a existat o mai mare posibilitate să se fi introdus cel puţin o cifră greşit, mai ales că vechile poliţe erau scrise de mână, împiedicând obţinerea rezultatului corect", a afirmat Pintilie.
Circa 5-6% dintre clienţi au primit malus
Reprezentanţii companiilor de asigurare de pe piaţa românească au declarat la sfârşitul lunii trecute că aproximativ 5-6% dintre clienţi au primit malus la r