Dupa lansarea Buzz, Google, cel mai mare motor de cautare din lume, a invatat ca lista persoanelor catre care un utilizator Gmail trimite cel mai des mesaje e-mail nu este in mod obligatoriu aceeasi cu lista celor mai buni prieteni ai utilizatorului respectiv.
Ba chiar, mai degraba, lista persoanelor catre care au fost trimise cele mai multe mesaje e-mail include un mix intre parteneri de afaceri, iubiti si rude. Astfel ca includerea tuturor acestor tipuri diferite de contacte la gramada in Google Buzz, intr-o lista de "prieteni" creata automat de Google a creat iritare in randul utilizatorilor.
Acesta este unul dintre motivele pentru care utilizatorii folosesc retele de socializare precum Facebook pentru prieteni si LinkedIn pentru contactele de la serviciu, si exclud anumite persoane din cercurile sociale, chiar daca discuta foarte mult prin e-mailuri cu ei.
Multi utilizatori s-au plans saptamana trecuta, la scurt timp de la lansarea de catre Google a Buzz, o tentativa de retea de socializare, cu care gigantul american doreste sa concureze impotriva Facebook sau Twitter, ca nu le este respectata intimitarea. Principala nemultumire a fost faptul ca Buzz creaza automat cercuri de prieteni in baza celor mai frecvente contacte pe Gmail, iar asta duce la expunerea contactelor private ale utilizatorilor.
The New York Times scrie despre o femeie care are drept cele mai frecvente contacte pe mama sa si pe actualul prieten, care nu se inteleg intre ei. De asemenea, al treilea contact este fostul sau sot. Prin intermediul Buzz, toti acestia au fost inclusi intr-un grup, spre nemultumirea femeii.
Prin Buzz, care este inclus in serviciul de e-mail al Google, Gmail, utilzatorii au la dispozitie o noua functie, care le permite sa scrie scurte mesaje despre ceea ce fac - mesaje care vor putea fi vizualizate de cercul de prieteni al utilizatorului. As