Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport (AMPOST) din cadrul Ministerului Transporturilor a semnat recent doua contracte de modernizare a unor sectoare de drumuri nationale, cu o lungime de 164 de kilometri, ce vor primi in urmatorii trei ani fonduri nerambursabile de la UE de 658 mil. lei (circa 156 mil. euro).
Ministerul Transporturilor a accesat pana in prezent doar 32 de milioane de euro, echivalentul a 2,4% din totalul fondurilor de 4,5 miliarde de euro pe care ii ofera Comisia Europeana pentru proiecte de infrastructura pana in anul 2013.
Cele doua contracte semnate cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) implica modernizarea DN 24, limita de judet Galati-Vaslui-Crasna, DN 24B, de la Crasna la Albita si DN1 H Zalau-Alesd (judetele Salaj, respectiv Bihor), cu o valoare totala de 1,12 mld. lei (circa 265 mil. euro), fara TVA.
Cel mai mare contract, de 633,05 mil. lei fara TVA, vizeaza modernizarea DN 24 si DN 24B, din valoarea totala a proiectului 370,63 mil. lei fiind finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala, restul sumei fiind asigurat de la bugetul de stat.
"Prin implementarea acestui proiect se va asigura reabilitarea a 94,71 kilometri de drum national, construirea a noua poduri noi, reabilitarea a 16 poduri existente, precum si reabilitarea unui pasaj. Prin acest proiect se urmareste, in principal, reducerea timpului de calatorie a autovehiculelor, de la limita de judet Galati-Vaslui la Albita, de la 98 de minute la 76 de minute si reducerea numarului de accidente rutiere cu 20%", afirma reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Lucrarile vor incepe in octombrie si se vor finaliza in aceeasi luna din 2012, urmand apoi o perioada de "notificare a defectelor", intre noiembrie 2012 si noiembrie 2014.
La al d