Bugetul de promovare turistică externă al României, care se ridică la circa 5 milioane de euro pentru anul 2010, este unul auster şi ar trebui majorat pentru a obţine rezultate satisfăcătoare, a declarat Tim Grosse, directorul general al TUI România. Grosse apreciază ca numărul turiştilor germani care vin în România prin intermediul TUI ar putea creşte dacă şi statul român ar face investiţii mai mari de promovare pe piaţa germană. "Cu un buget auster de cinci milioane de e
Bugetul de promovare turistică externă al României, care se ridică la circa 5 milioane de euro pentru anul 2010, este unul auster şi ar trebui majorat pentru a obţine rezultate satisfăcătoare, a declarat Tim Grosse, directorul general al TUI România.
Grosse apreciază ca numărul turiştilor germani care vin în România prin intermediul TUI ar putea creşte dacă şi statul român ar face investiţii mai mari de promovare pe piaţa germană.
"Cu un buget auster de cinci milioane de euro reuşeşti doar să mergi la câteva târguri. Doar pe piaţa germană, Bulgaria are un buget de promovare de peste 10 milioane de euro, iar cel al Austriei depăşeşte 20 de milioane de euro", a spus Grosse.
Brandul turistic, în pericol
El a adăugat că bugetul restrâns pune în pericol şi promovarea brandului turistic.
"Cu aceşti bani va fi imposibilă promovarea brandului turistic şi extinderea marketingului pe alte pieţe ţintă, cum ar fi cea scandinavă", a afirmat directorul TUI România.
El apreciază promovarea României pe piaţa scandinavă, una dintre cele mai importante pentru TUI, ca fiind "tristă către zero".
TUI, cel mai mare turoperator din lume, va reveni din luna mai a acestui an pe piaţa românească, destinaţie a fost inclusă în cataloagele tour-operatorului începând cu luna noiembrie 2009.
În 2006, grupul TUI a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagel