Piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns la 442 milioane euro în al patrulea trimestru al anului 2009, conform celui mai nou studiu al Rezultatele GfK TEMAX România. Piaţa a scăzut astfel cu 43,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008. Pe ansamblu, vânzările în 2009 au fost cu 42,6% mai slabe decât în anul precedent. Piaţa totală a bunurilor monitorizate în cadrul GfK TEMAX a fost de 1.422 milioane euro pe parcursul întregului an 2009. Pe ans
Piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns la 442 milioane euro în al patrulea trimestru al anului 2009, conform celui mai nou studiu al Rezultatele GfK TEMAX România. Piaţa a scăzut astfel cu 43,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008. Pe ansamblu, vânzările în 2009 au fost cu 42,6% mai slabe decât în anul precedent.
Piaţa totală a bunurilor monitorizate în cadrul GfK TEMAX a fost de 1.422 milioane euro pe parcursul întregului an 2009. Pe ansamblu, vânzările au fost cu 42,6% mai slabe decât în anul precedent.
Cele mai afectate segmente
Sectoarele electrocasnicelor mici şi telecomunicaţiilor au scăzut cu 23,6%, respectiv 30,1% în 2009. Vânzările de electrocasnice mari au fost mai slabe în ultima parte a anului decât în trimestrul al treilea, dar comparativ cu 2008, vânzările au scăzut cu 37,3%. Electronicele de larg consum au scăzut, de asemenea, cu 42,2%, în timp ce sectorul foto a înregistrat o descreştere de 45,4% în 2009. Sectoarele IT şi de echipamente de birou au avut cea mai proastă performanţă deoarece au scăzut cu 51,6% şi, respectiv, 53,8%.
Electrocasnice mici, vânzări mai mici cu 23,6%
În comparaţie cu 2008, aceste sector a scăzut cu 23,6%, ajungând la 71 milioane euro. Chiar dacă în ultimul trimestru din an s-a înregistrat o scădere de 24,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, acesta a fost trimestrul cu cele mai mari vânzări, 20 mi