» Procurorii parchetului anticoruptie Prahova incearca sa afle in ce buzunare au ajuns banii pentru repararea celei mai aglomerate cai ferate din Romania, Campina-Predeal.
» La mai bine de doi ani dupa inceperea lucrarilor si cu opt luni inainte de predare, linia e gata doar pe sfert. Calea ferata, una dintre cele mai dificile din Romania, ca urmare a faptului ca atinge altitudini ridicate, avand curbe stranse pe Valea Prahovei, urmeaza sa fie reparata de firma austriaca Porr, specializata - atentie! - in sosele.
» Pentru ca firma Porr nu a respectat graficul de lucrari, pe acest tronson au fost introduse restrictii de viteza, fapt ce a condus la intarzierea trenurilor de foarte multe ori, spre nemultumirea calatorilor. Culmea, tot Porr a formulat pretentii financiare sub forma de penalitati in valoare de 9,6 milioane de euro.
Romanii vor mai avea de asteptat ani buni pana vor putea circula la viteze europene pe calea ferata Campina-Predeal, 47 km, a carei reabilitare urma sa se incheie in 2008, dar care, cel mai probabil, nu se va termina nici la noul termen, respectiv octombrie 2010. In 2007 statul roman organiza o licitatie pentru repararea acestui tronson, beneficiind de fonduri europene gratuite ISPA in valoare de 149 milioane euro, respectiv 75% din valoarea eligibila a proiectului, cifrata la 199 milioane euro, cea totala fiind de 214 milioane euro. S-a stabilit ca lucrarile urmau sa aduca viteza trenurilor de calatori la 160 km/ora si pe cea a trenurilor de marfa la 120 km/ora. Lucrarile au fost impartite pe mai multe bucati.
Repararea infrastructurii si suprastructurii a revenit firmei austriece Porr pe baza unui contract de 139 milioane euro. Podetele de beton noi vor fi reconstruite de catre firma Arcada pentru 18,45 milioane euro, iar cele vechi metalice vor fi reparate de firmele Franz Kassechker si Bilfinger Berger pen