Vicepreşedintele CJC, Cristian Darie, a negociat cu reprezentanţii din Franţa ai companiei, şi a obţinut un milion de euro şi 2.000 de tone de ciment pentru DJ 381
Lafarge Ciment România s-a lăsat convinsă să sprijine reabilitarea DJ 381 cu mai mult decât o face deja prin plata taxei pentru utilizarea drumurilor judeţene.
Printr-o hotărâre ce va fi supusă votului consilierilor judeţeni în şedinţa de mâine, va fi aprobat Acordul de asociere şi colaborare cu SC Lafarge Ciment România SA. Scopul colaborării, aşa cum se precizează şi în textul proiectului de hotărâre, este realizarea în comună a unei lucrări de interes public local, respectiv a lucrărilor de reabilitare a Drumului Judeţean nr. 381, pe porţiunea Medgidia - Intersecţia Siminoc, de la km 0+000 până la km 7+800.
Practic, este vorba despre DJ 381 despre care am relatat şi în ediţii anterioare că se afla într-o stare avansată de degradare, arătând ca după un bombardament. Drumul se află, de la sfârşitul anului trecut, şi în atenţia autorităţilor judeţene. Un memoriu tehnic întocmit de către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP) arată că principala cauza de deteriorare a carosabilului este „explozia traficului greu şi foarte greu", prin care se transportă ciment de la fabrica din Medgidia. Şi în expunerea de motive a proiectului de hotărâre despre care vorbim se precizează că „o parte importantă din traficul greu pe DJ 381, traseul Ciocârlia - Medgidia, este efectuat de către autovehiculele care deservesc uzina Lafarge Ciment România".
Darie i-a convins pe francezi
Aşa cum se precizează în expunerea de motive a proiectului, în conformitate cu studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi devizul de execuţie, reabilitarea acestui tronson costă 20.547.860 lei, la care se adaugă TVA în sumă de 3.904.110 lei, rezultând un cost total de 24.451.970 lei.
Trebuie preci