DB Schenker, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de transport din lume, o filiala a grupului Deutsche Bahn, cu afaceri de 19 miliarde de euro in 130 de tari, a trecut in 2009 printr-un proces de reorganizare a businessului din Romania, dupa ce a platit 90 de milioane de euro pentru preluarea casei de expeditii Romtrans la sfarsitul lui 2008.
Albin Budinsky, CEO-ul Schenker Romtrans - companie rezultata in urma fuziunii dintre Schenker si casa de expeditii Romtrans, spune ca prima jumatate a acestui an va fi la fel de dificila ca si cea de anul trecut si ca in privinta celui de-al doilea semestru nu se poate pronunta in conditiile actuale.
"Probabil ca as fi un om foarte bogat daca as reusi sa spun ce se va intampla in a doua jumatate a anului. Rezultatele companiei vor depinde foarte mult de cum va evolua cererea pentru transportul de marfuri", a declarat Albin Budinsky.
Peste 99% din titlurile Romtrans, detinute de peste 1.000 de actionari, au fost cumparate la sfarsitul lui 2008 de DB Schenker, in urma unei tranzactii estimate la 90 mil. euro.
Budinsky, 44 de ani, spune ca rezultatale financiare pe anul trecut nu sunt inca definitive, lucrandu-se in continuare la elaborarea bilantului contabil. "In mod cert se va inregistra un regres, pe care il estimez la circa 30% in nivelul afacerilor companiei."
Business in scadere cu 30%, pana la 70 mil. euro
Schenker Romania a rulat in 2008 afaceri de aproape 35 de milioane de euro, in timp ce Romtrans a inregistrat 76,2 milioane de euro, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Budinsky si datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.
Calculele ZF, bazate pe scaderea estimata de oficialul Schenker Romtrans, arata ca businessul estimat al celor doua companii pe anul trecut s-a ridicat la circa 70 de milioane de euro.
"In 2009 ne-am confruntat cu o situatie dific