Liliana Solomon, directorul executiv al uneia dintre cele mai mari companii din Romania, se asteapta la un nou an dificil, insa totusi mai simplu fata de 2009. Diferenta nu o va da iesirea tehnica a economiei din recesiune, spune CEO-ul Vodafone Romania, ci faptul ca discutiile la nivelul consumatorilor si din mediul de business local sunt acum la un alt nivel dupa ce "toata lumea - managerii, partenerii, angajatii" au coborat cu picioarele pe pamant dupa boom-ul extraordinar din anii 2007 si 2008. "Acest lucru ajuta pentru ca daca esti realist ai si asteptari realiste si discutiile sunt la un alt nivel. In 2009 plaja de asteptari de pe piata inca varia puternic, in timp ce acum lucrurile sunt mult mai aliniate."
Economia Romaniei va iesi tehnic din recesiune in acest an, insa revenirea pe o cursa ascendenta a PIB-ului nu reprezinta in mod automat o veste buna pentru companii ca Vodafone - cu afaceri de aproximativ un miliard de euro si o baza de clienti diversa care a resimtit in mod diferit recesiunea, spune Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania - o companie cu afaceri anuale de aproximativ un miliard de euro si peste noua milioane de clienti.
"Cred ca PIB-ul va incepe sa creasca si vom iesi din recesiune, dar recuperarea va fi lunga si de durata. Dar privim cu incredere la noul an in primul rand pentru ca intelegem ce se intampla in jurul nostru si pentru ca echipa este puternica si oamenii din organizatie inteleg foarte bine contextul in care ne aflam. Prin urmare, nu cred ca vor fi lucruri cu totul neasteptate in 2010", spune Liliana Solomon, care conduce din noiembrie 2005 afacerile locale ale celui mai mare grup de telefonie mobila din lume.
Insa spre deosebire de anul trecut, cand corectia de la o crestere exploziva a economiei la o recesiune profunda a fost resimtita sever de multi consumatori si un numar ridicat de firme, 2010