Circa 10% din piesele auto de pe piaţa românească sunt contrafăcute, majoritatea venind din China, Turcia sau Bulgaria
Piesele contrafăcute au o calitate inferioară celor de origine, stând la baza unor accidente grave
Renault estimează că pierde din această cauză 130 mil. euro anual, la nivel mondial
Grupul Renault a organizat, ieri, o conferinţă, ce a avut ca temă piesele contrafăcute şi riscurile pe care acestea le prezintă, pentru siguranţa pe şosele. Datele sunt extrem de interesante, având în vedere că estimările Renault arată că aproximativ o zecime din piesele auto Dacia şi Renault prezente pe piaţa românească sunt contrafăcute.
Directorul de calitate şi servicii al Renault, Jean Francois Martin, a declarat în cadrul evenimentului că fenomenul reprezintă un pericol, pentru siguranţa şoferilor şi pietonilor, din cauză că piesele contrafăcute se comportă diferit faţă de cele originale.
Astfel, reprezentantul Dacia-Renault a precizat, citând un studiu întreprins de companie, că, în cazul plăcuţelor de frână contrafăcute, la o viteză de 130 km/oră, distanţa de frânare este cu 30 metri mai mare decât cea a unui vehicul echipat cu plăcuţe de frână originale. Fizic, diferenţa reprezintă nu mai puţin de şase maşini aşezate unele lângă altele.
Îşi pun în pericol viaţa, pentru o economie de 20 lei/an
Un alt exemplu elocvent dat de directorul de calitate şi servicii al Renault a vizat de această dată modelul Logan de la Dacia. Martin a declarat că, pentru un Logan, care circulă cu o viteză de doar 40 de km/h, timpul de frânare al maşinii creşte de la 0,9 secunde, dacă sunt folosite plăcuţe de frână originale, până la nu mai puţin de 2,2 secunde, în cazul în care plăcuţele folosite sunt contrafăcute.
Altfel spus, distanţa de frânare creşte de la 7,1 metri, până la 14,8 metri, iar, având în vedere că o plăcuţă