Mecanicii companiei feroviare belgiene, SNCB, au organizat astăzi o grevă spontană, ca reacţie la accidentul dramatic de ieri din apropiere de Bruxelles. Sursa: Reuters
Greviştii sunt nemulţumiţi de condiţiile de muncă, care ar putea să ducă la accidente precum coliziunea frontală de ieri, când şi-au pierdut viaţa 18 oameni.
Protestul angajaţilor a dat peste cap traficul pe calea ferată. Mai multe trenuri au avut întârzieri sau chiar au fost anulate.
Siguranţa sistemului feroviar belgian este pusă sub semnul îndoielii după un grav accident petrecut, ieri-dimineaţă, în apropierea capitalei Bruxelles, a doua tragedie de acest gen produsă în ultimii zece ani.
Două trenuri de pasageri, la bordul cărora se aflau circa 300 de persoane, s-au ciocnit, la oră de vârf, în dreptul localităţii Halle, după ce unul dintre mecanici nu ar fi respectat culoarea roşie a unui semafor, potrivit primelor concluzii ale anchetatorilor. Cel puţin 18 persoane şi-au pierdut viaţa în accident, un bilanţ ce risca să crească.
Alţi 150 de pasageri au fost răniţi, 30 fiind spitalizaţi în stare gravă. Oficialii belgieni au evocat, în toate intervenţiile lor publice, amploarea catastrofei, fapt ce împiedica ieri serviciile de intervenţie să stabilească un bilanţ final. Premierul belgian, Yves Leterme, aflat într-un turneu în Balcani, şi-a amânat restul vizitelor şi a revenit de urgenţă la Bruxelles. Regele Belgiei, Albert al II-lea, s-a deplasat, de asemenea, la locul tragediei.
Serie neagră
Sistemul feroviar belgian, care însumează peste 3.300 de kilometri de cale ferată, are o istorie marcată de catastrofe. Cel puţin 100 de persoane şi-au pierdut viaţa în ultimii 56 de ani în cele opt accidente feroviare produse în Belgia.
Tragedia din 2001, în care opt persoane şi-au pierdut viaţa, a avut drept