Piata de transport aerian traditional a inceput domol acest an, companiile fiind mai precaute si amanand pentru mai tarziu lansarea de noi rute, in timp ce turoperatorii sunt mai retinuti cu contractarea de chartere in acest an, dupa suferintele din 2009. Despre evolutia transportului aerian si reactiile jucatorilor din domeniu a vorbit, intr-un interviu, acordat DailyBusiness.ro, Paula Ardelean, vice-presedintele de vanzari al Carpatair.
Compania aeriana a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 65 milioane euro, in scadere cu 20% fata de 2008. Pentru anul acesta, compania se asteapta la o revenire a cifrei de afaceri la nivelul din 2008, ca urmare a refacerii economiei tarilor vestice, in special a celei din Germania, de unde provenea un aflux mare de turisti de business spre zona de vest a Romaniei.
Carpatair a fost infiintata in urma cu 11 ani de Nicolae Petrov, iar in actionariat au intrat la scurt timp oameni de afaceri importanti din mediul de business international, printre care Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea, sau Moritz Suter, fondatorul Crossair.
DailyBusiness.ro: Cum vi s-a parut cererea de transport aerian in acest inceput de an?
Paula Ardelean:: In primele luni ale anului nimeni nu se asteapta la o crestere, abia din martie vom putea discuta de o revenire, in cazul nostru. Pe piata sunt semne de redresare in vest, ceea ce ridica cererea de turism de business si spre Romania. De asemenea promovarea Romaniei la targurile de turism externe va determina si o crestere a turismului pe partea de leisure, mai ales ca TUI revine in Romania, iar toate tururile culturale Unesco includ si cetatile medievale din Romania.
DB: Pe ce se bazeaza aceasta revenire preconizata pentru Carpatair?
PA: Pe introducerea de rute si frecvente noi. Acum realizam scenariile pentru orarul de vara. Inca nu am hotarat care v