Românii au cumpărat anul trecut televizoare, frigidere, calculatoare, aparate foto şi alte produse similare în valoare de 1,42 miliarde de euro, la jumătate comparativ cu 2008. Iată ce arată datele unui studiu realizat de GfK Temax România. Valoarea este aproximativ echivalentă cu nivelul tranşei a treia pe care România o primeşte de la Fondul Monetar Internaţional. În schimb, studiul arată că vânzările din domeniul IT au crescut cu aproape 40% în ultimele trei luni, faţă de performanţa atinsă în trimestrul anterior, dar au scăzut la jumătate comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut.
Românii au cumpărat anul trecut televizoare, frigidere, calculatoare, aparate foto şi alte produse similare în valoare de 1,42 miliarde de euro, la jumătate comparativ cu 2008.
Iată ce arată datele unui studiu realizat de GfK Temax România. Valoarea este aproximativ echivalentă cu nivelul tranşei a treia pe care România o primeşte de la Fondul Monetar Internaţional.
În ultimul trimestru al anului trecut, piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns la 442 milioane de euro, în scădere cu 43% faţă de acelaşi interval din anul precedent, după cum relevă studiul realizat de GfK.
Vânzările din trimestrul patru al anului trecut au totalizat 93 de milioane de euro, indicând un salt mare, de 66%, în comparaţie cu trimestrul precedent al aceluiaşi an, se menţionează în studiu, care adaugă faptul că "în mod remarcabil", consolele video au înregistrat cea mai mică scădere în cadrul sectorului de produse electronice.
Şi vânzările de electrocasnice mici şi telecomunicaţii au scăzut cu aproape o treime anul trecut şi nici la capitolul cumpărări de televizoare şi frigidere românii nu au excelat.
Analiza a demonstrat şi că vânzările de electrocasnice mari au fost mai slabe în ultima parte a anului, decât în trimestrul al treilea, iar comparativ