Taxa de prima inmatriculare se plateste de luni pentru toate autovehiculele, indiferent de capacitatea cilindrica si norma de poluare. Producatorul autohton Automobile Dacia ar putea fi cel mai afectat de aceasta masura, scutirea temporara de taxa auto fiind adoptata in 2008 de guvernanti pentru a ajuta economia romaneasca.
Prelungirea de 45 de zile a perioadei de scutiri de la taxa de prima inmatriculare a autoturismelor cu norma de poluare Euro 4 si capacitate de pana in 2.000 de centimetri cubi, achizitionate pana la sfarsitul anului trecut, a expirat. Incepand de luni, 15 februarie, taxa auto se va plati pentru toate categoriile de autovehicule.
Derogarea a favorizat in special producatorul autohton de autovehicule de la Dacia Pitesti, reprezentantii Executivului precizand la data adoptarii masurii ca "se preocupa in luarea deciziilor care sa asigure pastrarea locurilor de munca in economia romaneasca, tinand cont ca la un loc de munca in industria constructoare sunt patru locuri de munca in industria furnizoare".
Cei care vor achizitiona un autoturism nou Dacia, produs la Pitesti, vor mai avea de plata, pe langa costul masinii, taxa de prima inmatriculare, care variaza de la 363 euro pana la 774 euro, in functie de capacitatea cilindrica si emisia de noxe.
Reprezentantii Dacia spera insa ca impactul aplicarii taxei auto sa fie compensat prin Programul "Rabla" si prin acordarea unor facilitati cumparatorilor.
"Speram sa nu fie influente foarte mari asupra vanzarilor datorita aplicarii taxei auto. Va fi o compensare prin programul de innoire a parcului auto, datorita modificarilor aparute si care permit utilizarea la achizitionarea unui autorism nou de pana la trei bonuri valorice. In plus, cat se va putea, vom atrage noi cumparatori oferindu-le o perioada facilitatea de a nu plati taxa de prima inmatriculare. De asemenea, cred