MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, unul dintre cei mai importanti jucatori din piata distributiei de carburanti din Romania, a inregistrat anul trecut un profit in crestere cu peste 45% comparativ cu 2008, in ciuda unor afaceri mai mici cu aproape 25%.
MOL detine pe piata locala o retea de benzinarii formata din 126 de puncte de alimentare.
Principalii factori care au dus la scaderea afacerilor companiei in euro anul trecut fata de 2008 au fost pe de o parte deprecierea leului in raport cu moneda europeana, precum si regresul inregistrat de volumele de carburanti vandute de companie.
Din cauza crizei economice, cantitatile de benzina si de motorina vandute la nivel de piata au scazut cu circa 5-10%, cel mai mare regres fiind inregistrat de segmentul de vanzari reprezentat de clientii corporate, adica de marile companii cum ar fi cele din transporturi, de exemplu.
"In pofida mediului economic dificil, cota de piata a MOL Romania s-a mentinut in 2009 la acelasi nivel comparativ cu 2008, respectiv 11%. In acelasi timp, vanzarile de carburanti in litri au scazut cu 5%. Cifra de afaceri a companiei a fost de aproximativ 450 de milioane de euro, in scadere cu 23% fata de cea inregistrata in 2008. Aceasta dinamica s-a datorat in special deprecierii monedei nationale fata de euro, dar si declinului general de pe piata carburantilor din Romania. In 2009, vanzarile de carburant catre companii (segmentul corporate) au fost cele mai afectate de recesiunea economica. Acestea au fost cu peste 10% mai mici decat in 2008, procente care se incadreaza in tendinta generala a pietei de referinta", explica reprezentantii MOL Romania.
Magazinele din benzinarii au vandut la fel de bine
Desi vanzarile de carburanti au scazut anul trecut, au existat si anumite segmente pe care s-au inregistrat cresteri cum ar fi cele de lubrif