Cifrele arată că mediul economic din România nu este favorabil începutului unei afaceri. Conform unor cifre recente, numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în luna ianuarie a crescut de peste patru ori faţă de perioada similară a anului trecut, la 6.000 de cazuri. Descurajator, atunci când te gândeşti să începi ceva pe cont propriu. Totuşi, pentru cei care au curaj şi spirit antreprenorial, există nişte lucruri pe care mai ales începătorii în afaceri trebuie să
Cifrele arată că mediul economic din România nu este favorabil începutului unei afaceri. Conform unor cifre recente, numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în luna ianuarie a crescut de peste patru ori faţă de perioada similară a anului trecut, la 6.000 de cazuri. Descurajator, atunci când te gândeşti să începi ceva pe cont propriu. Totuşi, pentru cei care au curaj şi spirit antreprenorial, există nişte lucruri pe care mai ales începătorii în afaceri trebuie să le ia în seamă pentru ca business-ul să aibă şanse de reuşită.
1. Oferă-le oamenilor ceea ce vor ei să cumpere, nu doar ceea ce vrei tu să vinzi
De cele mai multe ori, scrie publicaţia "Entrepreneur", oameni intră în afaceri cu gândul de a vinde un produs sau un serviciu pe care ei îl consideră ca fiind de succes, fără ca acest lucru să fie demonstrat de către piaţă. Este bine să te uiţi înainte pe nişte studii de piaţă pentru a vedea ce anume se cere, mai ales în cazul în care vorbim de segmente largi de piaţă, care, de multe ori, sunt aproape de saturaţie.
2. Întotdeauna, caută metode de a reduce costurile
Până să înceapă criza, în aproape nicio companie sau firmă nu se vorbea nimic despre reducerea costurilor, operaţiune care a devenit singura cale de supravieţuire pentru cei care trebuie să facă faţă situaţiei actuale.
Specialiştii consideră că un o